De Achterhoek meer met de binnenstad verbinden, dat kan natuurlijk door de producten die in de Achterhoek gemaakt worden in de binnenstad te verkopen. Want, producten worden er genoeg gemaakt in de regio. Maar hoe breng je deze op een betaalbare manier bij de consument, zodat deze producten ook nog aantrekkelijk zijn om te kopen ten opzichte van het aanbod in de supermarkt?

De projectgroep streekproducten werkt aan een vernieuwend food-concept. Op een aantrekkelijke manier kunnen we straks de streekproducten uit onze regio in de binnenstad vinden, proeven en beleven. De projectgroep bereidt een haalbaarheidsonderzoek voor. Een van de onderdelen van dit onderzoek is de zogenaamde ‘food-makelaar’. Hij/zij verkent de markt om vervolgens vraag en aanbod bij elkaar te brengen.

Hiervoor is een Europese subsidie gekregen. Deze subsidie geeft het project een financiële impuls voor het onderzoek en het vervolg.

De projectgroep bestaat uit: Marcel Somsen (vz.), Wim Beijer, Berry Engelen, Kees Hensen en Vincent van den Breemen.