Een trotse projectgroep! Trots op Lekker. Doetinchem; de nieuwe positionering van de binnenstad van Doetinchem. Tot stand gekomen met behulp van en gedragen door de binnenstad. Lekker. Doetinchem roept een positief gevoel op bij het veelzijdige aanbod van Doetinchem

Het was de bedoeling om de nieuwe positionering zichtbaar te maken op het Stadsfeest. Lekker. Doetinchem, met bijbehorend logo, lekte echter eerder uit.

Toch hield de projectgroep, bestaande uit ondernemers en burgers, vast aan haar strategie. Lekker. Doetinchem krijgt pas echt gestalte bij het Stadsfeest. Niet met een grootse lancering, een officiële aankondiging of met veel bombarie. Dat past niet bij de Achterhoekse stad. Nee, gewoon door zichtbaar te zijn op banners, vlaggen, en bierviltjes. Bezoekers zien Lekker. Doetinchem en gaan het ervaren. Want dat is wat Lekker. Doetinchem wil zijn; een positief gevoel en niet een stempel zijn die overal zomaar wordt opgeplakt. In Doetinchem kun je lekker winkelen, lekker eten, lekker fietsen, lekker uitgaan, etc.

Naar dit gevoel heeft de projectgroep branding het afgelopen jaar toegewerkt onder begeleiding van Brand Capital, een adviesbureau op het gebied van positionering. In verschillende werksessies werd onderzocht wie Doetinchem is en wat Doetinchem wil uitstralen. Doetinchem is een stad met een uniek, eigen karakter. En met een onderscheidend en uitgebreid aanbod op het gebied van horeca, cultuur en evenementen. Doetinchem is aantrekkelijk en gastvrij voor onze inwoners, ondernemers én bezoekers! Het is lekker vertoeven in Doetinchem! De projectgroep wil het karakter van Doetinchem vangen in één sterk en herkenbaar begrip! Daarmee willen ze vertellen, laten zien en laten ervaren wat Doetinchem zo bijzonder maakt! Lekker. Doetinchem!